چاپ و تبلیغات

مقاله و اخبار چاپ، بسته بندی، تبلیغات و نشر

چاپ و تبلیغات

مقاله و اخبار چاپ، بسته بندی، تبلیغات و نشر

چاپ و تبلیغات

اخبار چاپ، بسته بندی، تبلیغات و نشر همچنین مقالات مربوط به مدیریت، بازاریابی ، تبلیغات ، کسب و کار، برندینگ ، برندسازی و ...

www.sanatpanjom.ir
http://chapotablighatonline.ir

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هرگز فراموش نکنید این مشتری است که انتخاب می‌کند.براساس مطالعه رفتار مصرف‌کننده می‌توان گفت که آنها برمبنای عوامل زیر به انتخاب کالاها و خدمات می‌پردازند:

1- توجه

2- علاقه

3- خواست

4- آرزو

5- عمل

مصرف‌کننده برای انتخاب یک کالای خاص باید نسبت به آن شناخت پیدا کند و از طریق تبلیغات یا به صورت شفاهی توجه او جلب شود. از این طریق علاقه‌ای برای استفاده از آن کالا به وجود می‌آید. با علاقه‌مند شدن او برای به دست آوردن آن تلاش می‌کند و همزمان سعی دارد تا اطلاعات بیشتری به دست آورد. ارائه اطلاعات موردنیاز مصرف‌کننده آرزوی داشتن کالای موردنیاز را در او ایجاد می‌کند و بعد از آن فرد برای به دست آوردن آن کالا اقدام می‌کند.

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

کالاهای با دوام، محصولات ساخته شده با کار برد طولانی مدت سودمند برای زندگی، هم چون مبل، لوازم برقی خانه و وسایل موتوری هستند.

کالاهای بادوام کالاهایی هستند که برای استفاده زیاد ماندگاری بالایی دارند. به این معنی که مشتری یک بار کالا را می‌خرد و موقتا تا زمانی که نیازی جایگزین نشود، به بازار نمی‌رود. بازار کالای با دوام شامل کالاهایی همچون ماشین لباسشویی، و ماشین فاکس است. خرید در بازار کالاهای بادوام مطابق با دوام مطابق با مشخصات زیر بدل به عادت می‌شود:

1-خریداران، خرید خود را از میان نام‌های تجاری رقیب با یکدیگر انجام می‌دهند و به طور مداوم این نام‌ها را امتحان می‌کنند.

2-خریداران وفادار به یک نام تجاری هستند و نام‌های تجاری با توجه به نیاز آنان، از خریدشان اطمینان دارد.

اگر در مدت طولانی، اطلاعات کافی جمع آوری شود، بازار کالاهای با دوام می‌تواند مانند بازار کالاهای پر مصرف به نظر آید. به هر حال دوره سود، برای مثال 50 سال برای ماشین لباس شویی، برای جمع آوری داده‌ها بسیار طولانی است.

مدیریت بازاریابی  بازاریابی در قرن بیست و یکم – قسمت پنجم

“بازار خدمات”

با توجه به این که در بخش خدمات روابط بین فردی گسترده تری بین ارائه دهنده خدمات و مشتریان وجود دارد، نقش وفاداری در این بخش اهمیت ویژه‌ای دارد.

با مقایسه تحقیقات وفاداری بر روی کالاها، مطالعات بر روی وفاداری نام تجاری در بازار خدمات کمتر است. بازار خدمات شامل خدمت به مصرف‌کننده مانند سفر هوایی، خدمات قانونی و بازارهای B2B هم چون خدمات حساب داری و ارتباطاتی است.

نقش احساسات در وفاداری نام تجاری بسیار مهم است، به ویژه ایجاد رضایت، نقشی کلیدی در توجه یا پشتیبانی عرضه‌کنندگان خدمات بازی می‌کند.

 

بیشتر بخوانید

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

تبلیغات علمی

تبلیغات علمی

 

فردیت در تبلیغات

کسی که می‌خواهد تاثیرگذار باشد باید روش خاصی را انتخاب کند. غیرعادی و عجیب و غریب بودن ملاک خوبی نیست. اما انجام امور به روشی تحسین‌برانگیز و متفاوت امتیاز خوبی در اختیار شما قرار می‌دهد.

این موضوع برای فروشندگان و در تبلیغات شخصی و مکتوب صدق می‌کند. این منحصر به فرد بودن است که خشم و غیض را فرو می‌نشاند و در خاطره‌ها ماندگار می‌شود. خوشبختی از آن فروشنده‌ای است که چنین موهبتی را در اختیار دارد.

تلاش ما بر آن است که هر تبلیغ‌کننده‌‌ای سبک خاص خودش را داشته باشد.

هر تبلیغ‌کننده‌ باید نه در ظاهر بلکه در روش و آهنگ متمایز باشد. چون این دو مشخصه، فردیتی به تبلیغ‌کننده می‌دهند که کاملا با مخاطبان او سازگار است.

فردی ممکن است در زمینه‌ای پابرجا و صادق باشد که در آن صداقت مهم شمرده می‌شود. فردی دیگر ممکن است اخلاق خوبی داشته باشد و در جایی این خصیصه دارای ارزش باشد. در هر حال، افراد مختلف ویژگی‌های مخصوص خود را دارند که می‌توانند از آن برای متمایز ساختن خود بهره برند.

فردی تنها با دادن شخصیت بیشتر و محترمانه توانست در فروش پوشاک به دختران با موفقیت چشمگیری روبه رو شود.

به همین خاطر است که ما اغلب تبلیغات را امضا می‌کنیم چون به آنها قدرت شخصی می‌دهیم. ما در هر زمان ممکن باید شخصیت و قدرت شخصی را وارد تبلیغات خود کنیم. با معروف کردن یک شخصیت، ما کالای او را معروف می‌کنیم. زمانی که ما ادعا می‌کنیم با موفقیت یا پیشرفتی رو به رو شده‌ایم، آوردن نام، بر تاثیر کار می‌افزاید.

در مرحله‌ی بعد، باید مراقب باشیم که تغییری در فردیتی که صحت آن به اثبات رسیده به وجود نیاوریم. در اینجا پیش از آن که پیرامون این موضوع تبلیغات جدیدی نوشته است باید به نگرش پذیرفته شده در ذهن تبلیغ‌کننده توجه کرد. چون انجام این مسئله نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

در تبلیغات موفق، بیشتر آسیب‌ها از تغییر تن و آهنگ وارد می‌آید

. تبلیغاتی که بارها موفق شده، احتمالا بهترین روش برای غلبه بر دیگران است. در این صورت،‌ مردم می‌آیند تا ما را بشناسند. در این صورت ما، تجارت خود را بر اساس سابقه آشنایی که وجود دارد، می‌سازیم مردم تنها ما را با نام، ظاهر و سبک‌های خاص نمی‌شناسند. متفاوت بودن در هر لحظه باعث می‌شود که ما هرگز نتوانیم اعتماد لازم را جلب کنم.

ما نمی‌خواهیم مردم فکر کنند که فروشندگی، گرفتن سفارش است. این روش مطالعه شده و تصنعی بودن آن به اثبات رسیده است. باید این چنین به نظر آید که تبلیغات از قلب انسان برمی‌خیزد تا بر قلب مشتری نشیند. در تبلیغات همانند عموم افراد جامعه، شخصیت‌های موفقی وجود دارند. ما دوست داریم پای صحبت‌های فردی بنشینیم اما ممکن است فردی دیگر برای ما خسته‌کننده باشد. بعضی انرژی مثبت به دیگران می‌دهند و بعضی خیلی معمولی هستند. بعضی از اعتماد الهام می‌گیرند و بعضی از احتیاط. خلق فردیت صحیح و تاثیرگذار، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است.

پس از آن که تبلیغ‌کنندگان شهرت لازم را کسب کردند، تبلیغات برای آنها منزلت اجتماعی می‌آورد. به خاطر داشته باشید که کوچکترین تغییرات در ویژگی‌های ما ممکن است باعث شود که بهترین دوستانمان پراکنده شوند.

 

تبلیغات منفی

حمله و توهین به رقبا راه خوبی برای تبلیغات نیست. اشتباهات دیگران را گوشزد نکنید. در بهترین رسانه‌ها،‌این کار ممنوع است. این کار هرگز روش خوبی نیست. در اینجا هدف خودخواهانه‌ی شما ممکن است آشکار شود. این کار منصفانه نیست و از اخلاق به دور است. اگر شما رقبایتان را دوست ندارید همیشه در ظاهر نشان دهید که این طور نیست.

همیشه بُعد روشن، شاد و جذاب امور را نشان دهید و نه بُعد تاریک و منفی را، زیبایی را نشان دهید و نه زشتی را؛ سلامتی را نشان دهیدو نه بیماری را. چین و چروک‌های صورتی را نشان ندهید که قصد زدودن آنها را دارید. بلکه چهره‌ای را نشان دهید که قرار است به نظر برسد.

در تبلیغات یک خمیردندان، دندان زیبا را نشان دهید و نه دندان خراب را. از شرایط خوبی صحبت کنید که قرار است به وجود آیند و نه شرایطی که در حال حاضر وجود دارند. در تبلیغات پوشاک افرادی را به تصویر بکشید که خوش لباس هستند. هنگامی که می‌خواهید درباره‌ی یک کلاس بازرگانی تبلیغات انجام دهید، افراد موفق را نشان دهید و نه افراد ناموفق. از تصاویری استفاده کنید که مردم دوست دارند باشند و نه تصویری که در حال حاضر در آن قرار دارند.

ما به غروب، زیبایی، خوشحالی، سلامتی و موفقیت علاقه داریم و به آنها وابسته‌ایم.

افرادی را به تصویر بکشید که حسادت دیگران را برمی‌انگیزند و نه افراد حسود را. به مردم بگویید چه کار باید بکنند، نه این که از انجام چه کاری باید خودداری کنند. تبلیغاتتان را به گونه‌ای بسازید که مورد تشویق دیگران قرار گیرد.

 

کلیک کنید و بیشتر بخوانید 

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

 

من طرفدار تقلید ایده‌ها در تبلیغات نیستم.

ابتکار، یکی از قدرتمندترین فاکتورهای تبلیغاتی است. هرچند، اگر یک تبلیغات یا آگهی خوب می‌تواند «الهام‌بخش» شما با ایده‌ جدیدی باشد، واضح است که مانند یک پله عمل می‌کند.

که می‌تواند تفسر کند که چرا تبلیغات‌چی‌ها از مطالعه تبلیغاتی که آژانس‌های دیگر کار می‌کنند لذت می‌برند.

منابعی که آنها استفاده می‌کنند سری نست. دوتا از پرطرفدارترین مجله‌های تبلیغاتی «پرینت» (چاپ) و «کامیونیکیشنز آرتز» (هنرهای ارتباطاتی) هستند که می‌توانند کپی آنها را در هر آژانس تبلیغاتی پیدا کنید.

شما باید دست کم یکی از آنها را بررسی کنید، اگر می‌خواهید که گرایش‌های نوین را باز شناسید. مطالب آنها را موشکافانه بررسی کنید و ببینید چطور حرفه‌ای‌های کار تبلیغات، ایده‌ها و مفاهیم پیچیده را ساده می‌کنند. روزی کسی به من گفت که ایده خوب باید به اندازه کافی کوچک باشد که بتوان آن را در پشت کارت ویزیت نوشت. وقتی این عقیده وارد دنیای تبلیغات می‌شود، هر چه تبلیغاتش را ساده کنید،‌ بهتر درک می‌شود.

مسائل اضافه را از پیام تبلیغاتی خود بزدایید.

این کار همیشه ارزش بحث را دارد. برای بیشتر شغل‌ها، تبلیغات، حقیقت حیاتشان است. اما از آنجا که صاحبان کار زیادی هستند که سرشت آن را درک نمی‌کنند، با آن سهل‌انگارانه برخورد می‌شود.

با مجهز شدن به اطلاعاتی که محتویات این کتاب در اختیارتان می‌گذارد، می‌توانید کنترل سرنوشت تبلیغاتی خود را در اختیار بگیرید. می‌توانید با سیستم کار کنید و نتیجه بگیرید. نیازی ندارد که همه چیز را درباره تبلیغات بدانید تا تبلیغاتی پیشرفته و مفید داشته باشید.

یادتان باشد که تبلیغات به خودی خود هزینه ندارد- در واقع،‌ نوعی سرمایه‌گذاری‌ای است برای بازگشت سود.

کسانی را استخدام کنید که بتوانند تبلیغات شما را به بهترین نحو انجام دهند و اطمینان حاصل کنید که بهترین کار را انجام دهند. این کار شماست. کوتاهی در هر یک از آنها مخرب است.

  • چاپ و تبلیغات نشریه