چاپ و تبلیغات

مقاله و اخبار چاپ، بسته بندی، تبلیغات و نشر

چاپ و تبلیغات

مقاله و اخبار چاپ، بسته بندی، تبلیغات و نشر

چاپ و تبلیغات

اخبار چاپ، بسته بندی، تبلیغات و نشر همچنین مقالات مربوط به مدیریت، بازاریابی ، تبلیغات ، کسب و کار، برندینگ ، برندسازی و ...

www.sanatpanjom.ir
http://chapotablighatonline.ir

۷ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تاجران و مدیران در برابر تبلیغات

 

تشکیل همایش‌های غیر متعارف

من در بسیاری همایش‌ها، نمایشگاه‌های کالاها و … به عنوان شرکت‌کننده یا نمایش دهنده حضور داشته‌ام. شرکت‌هایی دیده‌ام که زیان‌آور بوده‌اند، اغلب تعجب می‌کردم که اصولا چرا آنها در نمایشگاه شرکت‌ می‌کنند.

مانند دیگر انواع تبلیغات، بر این باورم که شما باید در این بازار خود را به شکلی برجسته نمایش دهید تا توجه دیگران را به خود جلب کنید. در این رابطه مهم است که از دیگر رقبا برجسته‌تر باشید.

متاسفانه، بیشتر نمایشگاه‌ها یکسان به نظر می‌آیند چرا که آنها نیز از همان صندلی‌ها، میزها، موکت و فرش و چراغ‌های نورپردازی و تمام دیگر لوازمی که غرفه‌های دیگر از شرکت دیگری که همان چیزها را به نمایش می‌گذارد استفاده می‌کنند. حتما، عرف است. اما غرفه شما را مانند دیگران می‌کند.

اگر می‌خواهید قراردادی منعقد کنید، در ابتدا حساب کنید ببینید هزینه‌ اجاره تمام چیزهایی که نیاز دارید چقدر می‌شود. پس در مورد عملی بودن آن تصمیم‌گیری نمائید. حتی اگر فکر می‌کنید نیازمند به بارگیری و ترابری دارید، نگران نشوید، احتمال دارد که نیازی نداشته باشید منتظر شوید تا موقعی که «اجاره دهنده‌» غرفه شما را پس از غرفه دیگران آماده کند.

نمی‌توانم به شما بگویم که چگونه غرفه خود را طراحی کنید. این کار تخصص خاصی دارد که از سایر کارها متمایز است. اما وقتی تصمیم گرفتید که از همان انبار نمایشگاه چیزی کرایه نکنید، می‌توانید شروع به ساخت غرفه‌ای غیرمتعارف کنید که پیشتر در مورد آن صحبت کردم. با یک هنرمند یا طراح داخلی صحبت کنید و ببینید آیا احتمال افزودن چیزهایی به غرفه وجود دارد. شاید دلتان بخواهد کسی را استخدام کنید که بیاید با یک طراحی منحصر به فرد غرفه بتواند نیازهای احساسی شما را ارضا کند.

مردم به غرفه‌های تمیز و غرفه‌هایی که در عین پویایی درهم و برهم نیستند، توجه می‌کنند غرفه‌هایی را به یاد آورید که برای آخرین بار در نمایشگاه، توجه شما را جلب کرده بود.

ظاهر غرفه می‌تواند چهره شرکت شما را بهبود بخشد یا از خوبی آن بکاهد. پس ارزشش را دارد که کمی پول و زمان صرف کنید تا اطمینان حاصل کنید که اوضاع خوب پیش می‌رود. همچنین، مطمئن شوید که طراحی غرفه می‌تواند به راحتی مونتاژ شود. بسیاری اوقات مجبور می‌شوید از یک ابزار یکپارچه برای طراحی غرفه استفاده کنید و بخواهید آن هزینه‌ها را به حداقل برسانید.

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

هماهنگی تبلیغات

هماهنگی تبلیغاتاخبار چاپ تبلیغات و نشر - مقالات چاپ تبلیغات

 

پرسیدن سئوالات مربوط به سخنرانی در پایان آن می‌تواند تجربیات مهمی برای شما به همراه داشته باشد، مشروط بر اینکه جلسه سخنرانی به خوبی هدایت شده و جمعیت حاضر نیز واکنش مثبتی به آن نشان داده و تمایل داشته باشند سئوالاتی را در زمینه نکات مهم آن مطرح کنند.

با این حال، اگر جلسه سخنرانی به خوبی پیش نرفت و با اختلال مواجه شد، ممکن است حضار، نکات چالش‌زایی را مطرح کنند. مهم‌ترین مسئله این است که در خلال هر سخنرانی، مباحثات و نکات مهم را فراموش نکنید.

اگر یکی از جمعیت حضار به گونه‌ای رفتار کند که به نظر برسد می‌خواهد به یک مباحثه وارد شود، به او بگوئید که خوشحال می‌شوید پس از اتمام سخنرانی با وی وارد بحث شوید.

یکی دیگر از تکنیک‌هایی که افراد حرفه‌ای هنگام مواجهه با سئوالی که پاسخ آن را نمی‌دانند به کار می‌برند، پرسیدن آن سئوال از حاضرین در جلسه است.

این تکنیک می‌تواند شیوه‌ای بسیار مناسب برای پاسخ‌گویی به سئوالات و نیز وارد کردن حاضرین بــه بحث مورد نظر بوده و پس زمیــنه مناسبی برای فعالیت‌ تبلیغاتی شما فراهم می‌کند.

همچنین بهتر است پیش از پاسخ‌گویی به هر سئوال، اندکی مکث کرده و افکار خود را متمرکز کنید.

اندکی سکوت و بررسی پاســخ مورد نظر می‌تواند افکار شما را متمرکز کرده تا بتوانید پاسخ مناسبی برای آن ارائه کنید.

مثال

تحریم فعالیت تبلیغاتی شرکت کوکاکولا: دانشگاه پورتس‌موث، 2006 تا 2008

در سال 2006 با یک گروه تبلیغاتی متشکل از اتحادیه‌های دانشجویی در زمینه تحریم محصولات کوکاکولا در میان دانشجویان همکاری می‌کردم. دلیل این مسئله، سوءاستفاده از حقوق بشر در کشورهایی مانند کلمبیا و هندوستان بود.

من در میان هیئت انتخابی اتحادیه که بزرگ‌ترین شورای سیاست‌گذاری دانشجویان در اتحادیه دانشجویی بود سخنرانی کردم تا از این فعالیت‌ تبلیغاتی پشتیبانی کنند.

سخنرانی برای هیئت دانشجویی اتحادیه دانشجویان دانشگاه پورتس‌موث در آوریل 2008

در 24 ژانویه، دانشجویان سوسیالیست این جلسه را برگزار کردند تا اقدامات شفافی را در جهت افزایش آگاهی جرائم وحشتناکی که توسط شرکت کوکاکولا در کلمبیا و هندوستان صورت می‌گیرد انجام دهند، جرائمی که موجب مرگ هزاران زن، مرد و کودک بی‌گناه شده است.

پس دانشجویان سوسیالیست، افراد و کارخانه‌های متعددی به این جلسه دعوت شدند تا در ائتلافی علیه کوکاکولا شرکت کرده و این فعالیت تبلیغاتی را توسعه دهند.

دانشگاه پورتس‌موث به عنوان یک دانشگاه اخلاقی، سابقه‌ای طولانی دارد، بر اساس گزارش‌هایی که اخیرا منتشر شده است، دانشگاه پورتس‌موث تنها دانشگاهی است که در زمینه‌ تجارت آزاد سرمایه‌گذاری نکرده است. جرائمی که در کشور کلمبیا صورت گرفته است بدتر از جرائمی است که حمل سلاح‌های انگلیسی در این کشور انجام داده است.

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

طی یک دهه‌ای که از پیدایش پدیده تبلیغات اینترنتی می‌گذرد، روش‌ها و مدل‌های مختلفی برای انجام تبلیغات در اینترنت ابداع شده و مورد استفاده قرارگرفته است. در ادامه به برخی از مهم‌ترین این مدل‌ها اشاره می‌شود.

 

بنر

بنر عبارت از یک تصویر گرافیکی کوچک و معمولاً مستطیل شکلی است که به یک پایگاه اینترنتی دیگر متصل می‌شود و ابعاد مختلفی دارد اما به طور متوسط دارای طول 460 و عرض 60 پیکسل است. بنرها اولین شکل از تبلیغات بودند که به طور گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار گرفتند و امروزه از معروف‌ترین و پرکاربردترین انواع تبلیغات اینترنتی به شمار می‌روند.

بنرها معمولاً در فرمتGIF ساخته شده و در قسمت بالای صفحات اینترنتی قرار می‌گیرند. کاربر با کلیک کردن بر روی آنها به صفحه‌ای منتقل می‌شود که توضیحات بیشتری درمورد آن تبلیغ به او می‌دهد یا مستقیماً به پایگاه اینترنتی شرکتی که تبلیغ مذکور را طراحی کرده منتقل می‌گردد. در حقیقت، این مدل از تبلیغات اینترنتی را می‌توان تا حدی به تبلیغات سنتی چاپ شده در روزنامه‌ها و مجلات تشبیه کرد.

بنرها دارای انواع مختلف و متفاوتی هستند و می‌توان آنها را به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

 

کاملتر بخوانید

 

الف) بنرهای ثابت

این بنرها معمولاً در فرمت GIF تهیه شده و دربردارنده تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمی‌کنند. قبلاً از این نوع بنرها به دلیل آنکه گمان برده می‌شد موردتوجه بازدیدکنندگان قرار نمی‌گیرند کمتر استفاده می‌گردید. لیکن امروزه تحقیقات نشان داده است که بعضی کاربران این نوع از بنرها را ترجیح می‌دهند و به همین دلیل اخیراً استفاده از آنها افزایش یافته است.

 

ببنرهای متحرک (انیمیشنی):

این نوع بنرها از ترکیب چندین بنر ثابت و بــــــا استفاده از نرم افزارهایی مخصوصی نظیرGIF BUILDER طراحی گردیده و همانند کارتونهای انیمیشنی دارای خاصیت تغییرپذیری هستند.

اندازه و حجم این بنرها نیز معمولاً از بنرهای ثابت بیشتر است. از مزیت‌های این نوع بنرها آن است که می‌توان با استفاده از آنها پیام‌های تبلیغاتی پیچیده‌تری طراحی کرد و نیز اینکه این بنرها برای کاربران جالب‌تر بوده و توجه آنان را بیشتر به خود جلب می‌کند. اما ازطرفی این بنرها به علت حجم زیاد و اندازه‌های بزرگ سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی را کاهش می‌دهند

 

ج) بنرهای تعاملی (دارای غنای رسانه ای):

در این نوع با استفاده از انواع نرم افزارهــا و فن‌آوری‌های رسانه‌ای، ویژگی‌ها و کارکردهایی را به بنرها اضافه می‌کنند به گونه‌ای که توانایی تعامل پذیری خاصی پیدا می‌کنند. برای مثال بنرهایی وجود دارند که نخست چند گزینه را برای کاربر نمایش داده (مثلاً سوال درمورد مذکر یا مونث بودن کاربر) و درصورت انتخاب هریک از آن گزینه‌ها توسط کاربر در ادامه تبلیغات خاصی به او نشان داده می‌شود.

درحقیقت بنرهای تعاملی نوع پیشرفته‌تری از بنرهای انیمیشنی بوده و دارای امکانات بیشتری هستند. البته مشکلاتی که درمورد بنرهای متحرک گفته شد درمورد این بنرها نیز به نحو شدیدتری مطرح است.

با وجود این مشکلات و نیز با وجود هزینه بالاتر برای طراحی آنها اما از آنجا که طبق تحقیقات، اثربخشی این نوع از دو نوع دیگر بیشتر است

لذا شرکت‌ها ترجیح می‌دهند بیشتر از آن استفاده کنند. FLASH و SHOCKWAVE از رایج‌ترین نرم افزارها برای طراحی بنرهای تعاملی هستند.

جدیداً انتقاداتی نسبت به اثربخشی بنرها وارد شده است. طبق برآوردها نرخ کلیک کردن کاربران بر روی بنرها که در سال 1994 میلادی، 10 درصد بوده است در سال‌های اخیر به حدود 3 درصد و بعضاً تا زیر یک درصد هم رسیده است.

بعضی از دلایل کاهش این نرخ عبارتند از: تبلیغات بیش از حد در اینترنت (غرق شدن کاربران در پیامهای تبلیغاتی) و همچنین کمتر شدن جستجـــــــــوها و پرسه زدن‌های بی‌هدف کاربران در اینترنت. به همین دلیل، آژانس‌های تبلیغاتی سعی کرده‌اند تا با به کارگیری بنرهای تعاملی، با ویژگی‌های جالب و سرگرم کننده و دارای غنای رسانه‌ای این نرخ را افزایش دهند. به هرحال هنوز بنرها پراستفاده‌ترین نوع تبلیغات اینترنتی هستند و هر روز نیز بر تعداد آنها در اینترنت افزوده می‌شود.

 

خرده سایتها

خرده سایت‌ها عبارتند از پنجره‌های کوچکی (کوچکتر از اندازه معمولی پنجره مرورگر) که هنگام جستجوی فرد دراینترنت ناگهان بر روی صفحه نمایشگر ظاهر شده و حاوی نوشته‌ها و تصاویر تبلیغاتی هستنــــد.

 

موتورهای جستجو

موتورهای جستجو به پایگاه‌های اینترنتی گفته می‌شود که کاربران می‌توانند از آنها برای جستجوی مطالب موجود در اینترنت استفاده کنند.

این موتورها، بعد از آنکه کاربر، موضوع مورد جستجوی خود را در فرم مخصوصی که برای این کار تعبیه شده وارد می‌کند، لیستی از پایگاه‌های اینترنتی که دربردارنده موضوع موردنظر کاربر هستند بـــرای او جمع‌آوری می‌کند.

 

پست الکترونیک

استفاده از پست الکترونیک دارای تاریخچه طولانی‌تری است. تبلیغات اینترنتی از طریق بنرها، خرده سایت‌ها و موتورهای جستجو تکنیک‌هایی هستند که تنها در محیط وب عملی هستند اما پست الکترونیک زیرمجموعه فن‌آوری‌های اینترنتی بوده و ســــال‌ها قبل از وب مورداستفاده قرار می‌گرفته است (البته باید متذکر شد که بعداز اختراع وب، فرستادن پست الکترونیک از طریق آن نیز طراحی گردید).با این حال، به کارگیری پست الکترونیک برای تبلیغات در سالهای اخیر و با افزایش تعداد کاربران اینترنت موردتوجه قرار گرفته است به گونه‌ای که طبق پیش بینی موسسه ژوپیتر کامیونیکیشن تعداد نامه‌های الکترونیک تبلیغاتی که کاربران اینترنت سالانه دریافت می‌دارند از 40 عدد در سال 1994 به بیش از 1600 عدد در سال 2005 افزایش یافت.

 

 

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

هنگامی که منتقدان درباره‌ی دوربین‌های دیجیتال به بحث می‌پردازند که هنوز نتوانسته با کیفیت یک قطعه فیلم اسکن شده‌ی لارج‌فرمت، پردازش شده یا به خوبی نوردهی شده مقابله کند، شاید وقت آن باشد که از «تجهیزات دوربین دیجیتال» (digital camera backs) صحبت کنید. به کمک این دستگاه‌ها که معمولا به دوربین‌های متوسط یا لارج‌فرمت مانند Hasselblad و Mamiya متصل می‌شوند، شما قادرید به سطحی از کیفیت دست یابید که بر فرمت‌های فیلمی چیره می‌گردد.

صنعت پنجم - اخبار چاپ - اخبار تبلیغات - اخبار بسته بندی و نشر

 

اکثرا، عکاسان حرفه‌ای تجاری و تبلیغاتی در فضای تولیدی بالا، از تجهیزات دوربین‌های دیجیتالی استفاده می‌کنند. نوردهی‌ها فوری و آنی‌اند، بدین ترتیب از تمامی منابع نوری از جمله فلش می‌توان استفاده کرد و بعضی از مدل‌ها، برای گرفتن صدها تصویر با وضوح بالا،به کمک کامپیوتر افکار جدیدی در ذهن عکاس می‌پرورانند. به عنوان مثال، تجهیزات دیجیتالی Imacon’s Ixpress، دستگاهی با نام Ixpress Image Bank همراه خود دارند که حافظه‌ی ذخیره‌سازی آن بیش از 850 تصاویر 132 مگابایتی است و قادر است تا هشت ساعت بدون وقفه عکس‌برداری کند.

بعضی از معروفترین تجهیزات دیجیتالی (با ماکسیمم ابعاد پیکسلی‌شان) عبارتند از:

Leaf Valeo 22،(22MP) Imacon Ixpress) 528C (22MP),

Phase One P25، 22MP) Sinar Bron) 54M (22MP),

Kodak DCS Pro Back Plus 16MP), Fuji Luma ΙΙ (11MP)

 

طراحی و نقاشی دیجیتال

نقاشی و طراحی دیجیتالی، در واقع روشی برای گرفتن یک عکس نیست بلکه راهی است که به کمک آن، هنرمندان می‌توانند مستقیما ایده‌ها و نظرات خود را وارد کامپیوتر کنند. می‌توان این کار را از طریق نرم‌افزارهای کار برای طراحی یا نقاشی، برنامه‌های پردازش تصویر یا بسیاری دیگر از برنامه‌های مناسب، برنامه‌های جانبی یا فیلترها که در دسترس هنرمندان دیجیتال است، انجام داد.

بگذارید از اول بگویم که تشابه و هم‌پوشانی بسیاری میان این دسته و دسته بعدی که پردازش تصویر است، وجود دارد. خط تمایز این دو دسته یعنی جایی که خلق تصویر از آثار هنری جدا می‌شوند این چنین شکل می‌گیرند: انجام کاری، بازبینی و اصلاح آن و سپس انجام مجدد و اعمال تغییرات نهایی. و این، یکی از محاسن اصلی کار به روش دیجیتالی است. می‌توان آزمایشات و تغییرات را به سرعت با استفاده از یک کامپیوتر انجام داد و اگر آنها به درستی صورت پذیرند، قابل تجدید نظر هستند.

یکی از راه‌های کنترل نقاشی و طراحی دیجیتالی، توجه به نرم‌افزاری که در خلق آن به کار رفته است. خلاصه‌ی کوتاهی از بعضی از مهم‌ترین برنامه‌های نرم‌افزاری در اختیار شما قرار می‌دهم تا کمی با آنها آشنایی پیدا کنید. و باز، یا‌دآوری می‌کنم که خطوط تمایز دسته‌ی من، نفوذ ناپذیر و نامشخص‌اند. بسیاری از این برنامه‌ها می‌توانند هم به خلق و هم به پردازش تصویر کمک کنند و بسیاری از هنرمندان چندین نوع نرم‌افزار در اختیار دارند و از همه‌ی آنها، حتی در یک تصویر استفاده می‌کنند (برای مشاهده‌ی اصلی‌ترین نرم‌افزارهای کاربردی پردازش تصویر به همراه برنامه‌های نقاشی و طراحی، به جدول 2-3 رجوع کنید.)

پِینتر (painter)

برنامه Corel Painter، یک برنامه‌ی نقاشی دیجیتالی است که ابزار و وسایل سنتی را شبیه‌سازی می‌کند. با داشتن 30 ابزار و بیش از 400 قلم موی جدید،  برنامه Painter 8، اصلی‌ترین ابزار طراحی و نقاشی دیجیتالی است. این برنامه، یک برنامه‌ی پیچیده‌ای است که برای بعضی‌ها ترس‌آور است اما اگر شما به اندازه‌ی کافی وقت صرف کنید تا به خوبی سر از کار آن در آورید، نتایج کاملا جالبی به دست خواهید آورد.

شما می‌توانید تصاویر را از یک طرح خلق کنید یا آنچه را که در اختیار دارید قوت بخشید. برنامه Painter کاملا با فتوشاپ سازگار است.

در نتیجه شما می‌توانید از هر دو برنامه استفاده‌کنید. به عنوان مثال، بابی‌دویل‌ماهر، هنرمند دیجیتال، برای خلق تصاویرش هم از برنامه‌ی پینتر و هم از برنامه‌ی فتوشاپ استفاده می‌کند (شکل 15-3).

او می‌گوید: «یکی از بزرگترین مزیت‌های کار به روش دیجیتالی،توانایی انجام لایه‌گذاری و فیلترگذاری در سرعت بالاست. من لایه‌گذاری و فیلتر‌گذاری دیجیتالی را با آنچه که نسخه‌های قدیمی با نقاشی انجام می‌داده‌اند، مقایسه می‌کنم. برای دستیابی به ظاهر درخشان و عمق بسیاری از نقاشی‌هایی که ما امروز آنها را تحسین می‌کنیم، هنرمند، کار را با یک رنگ‌گذاری پایه آغاز می‌کرد، سپس لایه‌های درخشانی از رنگ بر روی آنها می‌گذاشت و منتظر می‌ماند تا این لایه‌ها قبل از آنکه بتوانند مورد استفاده قرار گیرند، خشک شوند.

از طریق کامپیوتر می‌توان، فرآیندی مشابه را انجام داد و در واقع نتایج کار، فوق العاده هستند.»

 

بیشتر بخوانید 

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

مدیریت رنگ

بسیاری از کارهای چاپی در نگاه اول چشم‌نواز بوده و از نظر مصرف‌کننده نیز قابل قبول ‌هستند. اما اگر بخواهید رنگ معینی، درست به همان صورت مورد نظر در چاپ به دست بیاید، دیگر به آسانی، چنین رضایتی حاصل نمی‌شود.


در این صورت تمهیدات فراوانی از مرحله پیش از چاپ تا انتخاب کاغذ و مرکب و ماشین چاپ و کنترل‌های حین چاپ لازم می‌شود. در این رابطه مباحث تخصصی گوناگونی مطرح می‌شود که پروفایل، تنها یکی از آنهاست. این مقاله البته همه چیز را در این رابطه بازگو نمی‌کند ولی فتح بابی برای بررسی‌های جدی‌تر است.

همگی‌ فتوشاپ‌ را‌ به‌ عنوان نرم‌افزار طراحی و ویرایش تصویر شناخته و شاید به تعبیری این نرم‌افزار فصل مشترکی است بین حوزه گرافیک و عرصه چاپ. این مطلب را از این جهت می‌گویم چون هر دو گروه آن را به رسمیت شناخته و بسیاری از مشکلات را پس از طراحی، قبل از چاپ و در طی روند چاپ می‌توان در فتوشاپ بررسی نموده و نیز گاه به نتیجه هم رسید.

حتی صرف‌نظر از این موارد این نرم‌افزار همیشه به عنوان یک مرجع‌‌ قابل‌ اعتماد‌ است. اما با این همه لازم است بدانیم که شرکت Adobe فتوشاپ‌ را‌ علاوه بر تمام توانایی‌ها به عنوان نرم‌افزار مدیریت رنگ معرفی کرده است. در نگاه اول این‌که مدیریت رنگ چیست آن را همانند پایگاهی فرض کنید که تمامی عوارض مربوط به رنگ را در کنترل خود دارد. اگر چه تعریف یک سیستم مدیریت رنگ بسیار فراتر از این بوده و خود بحثی مفصل می‌باشد.

لیکن‌ با‌ توجه‌ به‌ تمام‌ این موارد، فتوشاپ به عنوان یک سیستم مدیریت رنگ در ایران به مثابه هواپیمایی است که تاکنون فقط بر روی باند حرکت کرده و هنوز به پرواز درنیامده است. مشکل اینجاست که بسیاری فقط به شناخت ابزارها، فیلترها و چند پالت مهم بسنده کرده و از آیتم‌های دیگر غافل می‌مانند.

آیتم‌هایی که طراحان و فعالان حوزه چاپ باید نسبت به آن اشراف داشته باشند ولی متاسفانه حتی از لحاظ تئوری هم با واژه‌هایی این چنین بیگانه هستند.

آری، صحبت از مهره‌‌ای کلیدی در چاپ به نام پروفایل‌‌ است. اینکه پروفایل چیست؟

چرا به آن نیاز داریم و در یک‌‌CMS، پروفایل‌ها‌ چه‌ نقشی‌ را‌ ایفا‌ می‌کنند،‌ به‌ آنها‌ خواهیم‌ پرداخت.

تعریف پروفایل

پروفایل تنها یک فایل است. فایلی که در کل، یک جدول از مقادیر خاص را بیان می‌کند. به عنوان مثال، یکی از این مقادیر می‌تواند مربوط به توصیف گاموت‌‌ دستگاه‌ باشد. در یک سیستم مدیریت رنگ، پروفایل به‌‌CMS امکان می‌دهد رنگ‌ها را به یک فضای رنگی خاص یا به خارج از آن تبدیل کند. در تعریفی دیگر، پروفایل، برگه‌ هویت‌ و شناسنامه هر دستگاه محسوب می‌شود.

این دستگاه می‌تواند ورودی (اسکنر)، نمایشگر (مانیتور)، خروجی (پرینتر) باشد و پروفایل به منزله اثر انگشت برای هر کدام از آنها محسوب خواهد شد.

 

چرا به پروفایل‌ها نیاز داریم؟

اینکه چرا به پروفایل نیاز داریم شاید به روشن‌تر شدن تعریف آن کمک کند.RGB و‌‌CMYK را‌ مدل‌های رنگ وابسته به دستگاه‌‌ می‌نامیم. از این جهت که رنگی را که در عمل از یک مجموعه مفروض از اعداد‌‌RGB یا‌‌CMYK به‌ دست می‌آوریم مختص به دستگاهی است که آن رنگ را تولید می‌کند. زیرا سیستم‌‌RGB و CMYK تنها‌ به‌ دستگاه‌ می‌گویند‌ چه‌ مقدار رنگ به کار ببرد، آنها چیزی در مورد رنگ حقیقی که دستگاه می‌تواند تولید کند به ما نمی‌گویند. دلیل این امر آن است که این اعداد خام و نامفهوم هستند از‌ این جهت ما با دو مشکل مواجه خواهیم بود:

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

تبلیغات مشارکتی

بسیاری از شرکت‌ها، یکی از آسان‌ترین راه‌ها برای تبلیغات را نادیده می‌گیرند. تبلیغات مشارکتی، برنامه‌ای است که در آن، چندین شرکت برای تبلیغات مشترک با یکدیگر سرمایه‌گذاری می‌کنند.

به عنوان مثال، اگر شما یک شرکتِ طراحی دکوراسیون داخلی دارید، می‌توانید با شرکت‌های سازنده‌ی مبلمان و لوازم خانه، فرش فروشان و غیره،‌ برای کاهش هزینه‌ی تبلیغاتی خود و افزایش بازده، مشارکت داشته باشید.

برای این که تبلیغات کارآمدی داشته باشیم، لازم نیست که هزینه‌ی هنگفتی خرج کنیم.

 

از وب‌سایت خود برای تبلیغ شرکت خود استفاده کنید.

بسیاری از صاحبان شرکت‌ها فکر می‌کنند که تنها برای فروش آنلاین تولیدات، به یک وب‌سایت نیاز دارند. مهم نیست که شرکت شما در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، در هر حال شما به یک وب‌سایت نیاز دارید. خریداران بالقوه، از اینترنت برای جستجو پیرامون شرکت‌های فعال در منطقه مورد نظر استفاده می‌کنند.

اگر رقیب شما آنلاین باشد و شما نباشید، حدس بزنید چه کسی بازی را میبرد! با این حال، وبسایتی بسازید که برای مشتریان سودمند باشد. اگر شما میخواهید تاثیر مثبت و پایداری بر مشتری داشته باشید، اما وبسایت ضعیفی ساختهاید، مطمئن باشید که بدترین راه را برای تبلیغ شرکت خود انتخاب کردهاید.

  • چاپ و تبلیغات نشریه
  • ۰
  • ۰

این متن اولین مطلب آزمایشی من است که به زودی آن را حذف خواهم کرد.

مرد خردمند هنر پیشه را، عمر دو بایست در این روزگار، تا به یکی تجربه اندوختن، با دگری تجربه بردن به کار!

اگر همه ما تجربیات مفید خود را در اختیار دیگران قرار دهیم همه خواهند توانست با انتخاب ها و تصمیم های درست تر، استفاده بهتری از وقت و عمر خود داشته باشند.

همچنین گاهی هدف از نوشتن ترویج نظرات و دیدگاه های شخصی نویسنده یا ابراز احساسات و عواطف اوست. برخی هم انتشار نظرات خود را فرصتی برای نقد و ارزیابی آن می دانند. البته بدیهی است کسانی که دیدگاه های خود را در قالب هنر بیان می کنند، تاثیر بیشتری بر محیط پیرامون خود می گذارند.

  • چاپ و تبلیغات نشریه